architecture-building-construction-1117452

עולם האדריכלות נמצא בצמיחה מתמתדת,בכל יום אנו שומעים על עוד חידוש שיצא לאוויר העולם,בין אם מדובר בחומר פיזי חדש,שינוי חוקים ישנים או תוכנות חדשות שפורצות החוצה.

זה כבר מוסכם על כולם שהדמיה אדריכלית עבור לקוחות היא מעברת לחיונית,היא בגדר חובה בימנו.

גם הלקוחות שלנו כבר מבינים ויודעים היטב שזה חלק מהעבודה שלנו כאדריכלים ומעצבים

ומצפים לקבל תוצר מוגמר איכותי (ולא המבט העצוב חסר החיים שהיינו מוציאים פעם מסקאצ’אפ).

להדמיה יש חשיבות קריטית לאיך יראו הדברים,

אני קורא לה סוג של מגדת עתידות,

מכיוון שהיא מראה את העתיד של הפרויקט,בכל אספקט שלו וכמובן ככל שהיא תהייה קרובה יותר למציאות,תסתמך על התקציב העומד לרשותנו ולרשות הלקוח ותראה ריאליסטית יותר,יהיה לה אפקט חזק יותר והיא תהייה משמעותית יותר עבור הלקוח,עבורנו ובעבור כל מי שלוקח חלק בפרויקט.

בתהליך הפקת הדמיה מקצועית יש הרבה מאוד שלבים,

אנחנו כיוצרי הדמיות צריכים להיות מאוד קפדנים,מכווני מטרה ועם הרבה סבלנות לאיך נראים ואיך מורכבים הפרטים הקטנים.

בין אם אנחנו עושים אותה עבור לקוח שלנו, או עבור אדריכל/מעצב חיצוני בגמר העבודה אנו מוצאים את עצמנו מטפלים בבעיות של אסתטיקה ויזואלית (לעיתים התכנון לא תואם את מה שקורה בשטח, או שוכח להתחשב בו) במצבים של פונקציונליות חסרה (התכנון נראה פונקציונלי אך במציאות משהו לא מסתדר)

 השלבים שבלעדיהם לא תצליחו לבנות הדמית חוץ ריאליסטית (2019)

  1.  
  1. הכל מתחיל בדו מימד

בכדי לבנות הדמיה אנחנו צריכים בשלב הראשוני שרטוטי דו מימד של הפרויקט

בין אם שרטטנו בעצמנו או קיבלנו אותן מהלקוח שלנו,אנחנו צריכים לבדוק כמה דברים לפני:

א.האם התוכניות הם התוכניות העדכניות ביותר של הפרויקט?

עבודה עם תכניות ישנות תגרום לנו רק לעבוד כפול,שימו לב לכך.

ב.במידה ומדובר בהדמיית חוץ אנחנו חייבים לקבל בנוסף את תכנית פיתוח השטח הכוללת גבהים,מיקום צמחייה,חומות וחניות,מיקומי פרגולות או הצללות אחרות למינהם,מיקום של מדשאות,אבני מדרך,דק,תכנית העמדת ריהוט חוץ.

2. יבוא הקובץ אל תכנת התלת מימד

את שרטוטי דו המימד אנו מיבאים מאוטוקאד (או כל תכנת שרטוט אחרת כגון רוויט,ארקאד וכד’)

אל תכנת התלת מימד שלנו,גם פה האפשריות רבות,אני באופן אישי עובד עם סקאצ’אפ,כמו שאני מאמין שמרביתכם עובדים,אך ניתן ליישם את השיטה בכל תוכנה אחרת.

ברגע שייבאנו את השרטוטים נוכל להתחיל לבנות את המודל שלנו,גם פה דאגו לעבוד בשלבים,

(סרטון הסברה קצר על ייבוא נכון מאוטוקאד לסקאצאפ+תקלות אופציונליות)

3.להדמיה טובה יסודות טובים!

עבודה בגרופים (קבוצות) היא הכרכית עבור יסודות עבודה נכונים,

עבודה בגרופ חוסכת לנו זמן יקר בשלב השינויים העתידיים וצר לי לאכזב אתכם,בכל פרויקט שתעבדו עליו יהיה שינויים,לכן כמה שתעבדו יותר מסודר,יהיה לכם יותר קל לערוך את השינויים.

4.סדר סדר סדר!

מרוב דובים לא רואים את היער!

תשקיעו קצת מאמץ בבנייה מסודרת של ההדמיה שלכם,אל תזלזלו באף שלב,תעבדו בשיטת השכבות וכמובן תבנו את המודל באותה שיטה שבה אתם משרטטים,

אם אתם לא זוכרים ועברה תקופה די נכבדה מאז הלימודים שלכם,אני אתזכר אתכם:

מתחילים בגושים חיצוניים

לאחר מכן פתחים-קירות וחלונות

רצפות וגגות

אל תדלגו על שלבים בתהליך,בבקשה!

אני מציע לכם לעבוד לאט ובטוח מאשר במהירות להוציא הדמיה שלא תהייה שווה ותצצרכו להתחיל הכל מהתחלה.

בניית מודל תלת מימדי הוא עבודה מפרכת ומאוד מדויקת וקפדנית,לאחר שתסיימו את הבנייה שלו,יחכה לכם החלק הכיפי והמהנה של בחירת חומרים והעמדת ריהוט במידה ואתם ממשיכים להדמית פנים.

5.קחו פסק זמן

זה אולי נשמע מופרך יחסית לזה שאנחנו נמצאים בלו”ז צפוף ומטורף לקראת הגשה ללקוח,

אבל בכל זאת,קחו את הזמן להתבונן ולהעריך את הבנייה של המודל שלכם תוך כדי עבודה,

אתם תשימו לב לטעיות שיכולות להתעורר בבנית המודל מוקדם יותר וכך תחסכו שעות של תיקונים בהמשך הדרך.

קחו בחשבון שהחלק הארוך ביותר קשור לבנייה עצמה,ברגע שיהיה לכם מודל חי ונושם,הדרך הלאה תראה קלי קלות.

6.אל תשקיעו זמן על חומרים!

נשמע קצת מצחיק בעובדה שאנחנו בונים פה הדמיה ריאליסטית…

אני אחדד את דברי,אני מתייחס לסיטואציה בה אתם לא נשארים לערוך את הרנדור של המבטים בתוכנה אחת,אלא עוברים לתוכנה חיצונית כמו לומיון.

אם אתם נשארים לרנדר את המבטים שלכם באותה התוכנה שבה בניתם את המודל התלת מימדי,תרגישו חופשי לדלג לשלב 7 ?

אם אתם באמת נעזרים בלומיון בכדי לרנדר,אז כנראה שאתם מבינים שהחשיבות של בחירת חומרים עבור לומיון היא אפסית והדבר היחידי בו אנחנו צריכים לעסוק לפני המעבר לתוכנה הוא הגדרה של אלמנטים שונים-לטקסטורה/לצבע אין שום חשיבות בעבודה בתוכנה.

7.איך אני נראה?

הכל מתחיל ונגמר בהגדה נכונה של חומרים:

בין אם אתם עובדים ב vray/ 3d max/maya/Lumion

אתם תצטרכו לעבוד על חומרים,

החוכמה היא לבחון כל חומר בנפרד,

טיפ אחד שאני יכול לתת לכם,שעבד לי יפה בהתחלה וגם עד היום שאני עורך הגדרה של חומרים מורכבים הוא לא רק לדמיין את החומר,אלה לראות אותו מול העניים.

נגיד שאתם עובדים על הגדרות של פלדה שחורה,

כנסו לגוגל,תחפשו את האלמנט של פלדה שחורה,תראו מהי ההגדרה שאתם רוצים לבחור לאלמנט הזה,

האם תרצו שיהיה שקוף מאוד לסביבה/מט/מבריק/מחוספ

כמובן שיש גם עשרות אתרים וערוצים בהם תוכלו להוריד חומרים בחינם או בתשלום כמו:

https://www.textures.com/

אופציות חינמיות:

https://www.pexels.com/search/texture/

בכדי להגיע להגדרה המושלמת תזדקקו לעבוד הרבה,בעיקר בשיטת הניסוי והטעייה,עד שיום אחד לא תצתרכו להרבה ניסוי ובטח שלא להרבה טעייה,

כמו טבח שלא צריך לטעום עם הכמות שהמלח ששם במנה מספיקה.

8.שוב חוזרים לסדר!

מבטיח שאני לא רוצה להשמע כמו אמא שדורשת שתסדרו את חדר השינה שלכם כל היום,

אבל בכדי להפיק הדמיה ברמה גבוה אתם זקוקוים לסדר,בעיקר בשלב העבודה על החומרים.

בפעמים הראשונות בהם תעבדו עם חומרים אתם תרגישו שאתם הולכים לעיבוד,לא תזכרו באיזה חומר טיפלתם ובאיזה לא.

עצה שלי,הכינו לכם צ’ק ליסט,”רשמית מכולת” לכל האלמנטים בהם טיפלתם,כמו בשרטוט הרעיון הוא לטפל בדברים הגדולים קודם ולזוז פנימה,דהינו:גושים,פתחים וחלונות,רצפות ותקרות ורק אז להכנס לעיצוב הפנים.

ברגע שסיימתם לטפל בקיר חיצוני לדוגמא,סמנו v ברשימה שהכנתם בצד.

זכרו,בפעמים הראשונות בהם אנו ניגשים לעבודת מידול והדמיה אנו לומדים ובונים לעצמנו טכניקה ויסודות.ככל שנעבוד בצורה מסודרת יותר נוכל להעזר ביסודות הטובים שנבנה לפרויקטים מורכבים יותר.

9.תבנו לעצמכם מאגר חומרים!

עבדתם כל כך קשה על החומרים,על ההגדרות שלהם,על הניסויים הרבים והטעייה עד שהגעתם להגדרת חומר שאהבתם,מה עושים דבר ראשון?

לשמור,לשמור,לשמור.

ככל שיהיו לכם יותר חומרים במאגר שלכם כך תצליחו לעבוד על מספר פרויקטים גדול ולהוציא יותר הדמיות ללקוחות.

אתם חוסכים זמן,כסף ונראים תותחים בעיני הלוקוחות שלכם ברגע שאתם מסוגלים להוציא הדמיה בפחות מכמה ימים בודדים.

חוץ מהעובדה שבנית המאגר תחסוך לכם זמן רב בעבודה עם חומרים,היא גם תהפוך אתכם ליחודיים,יהיה לכם חומרים שאחרים לא משתמשים בהם מכיין שהם עסוקים בלהוציא הדמיות בהתבסס על חומרים קיימים/ממאגר חימני שהורידו לפני 5 שנים.

כדי להצליח להפיק הדמיה איכותית,אל תהיו כמו כולם,תהיו יותר טובים,יותר יצירתיים,יותר ייחודיים ובנית מאגר חומרים שלכם לגמרי תשדר את המסר הזה!

10.זוית הצילום היא המפתח!

כחלק מהיותנו אדריכלים?מעצבים הראש שלנו כל היום עסוק בקומפוזציה,צורניות,נפחיות של חומר,אור ותאורה אז זה הופך אותנו לצלמים בין היתר?

התשובה היא חד משמעית כן!

צילום מבט בזווית נכונה ומיחודת תשפוך אור חדש על הפרויקט והיא שתגרום לו להיות פרויקט מוצלח/מוצלח פחות.

(אני לא מאמין שפרויקטים שאנחנו עובדים עליהם כל כך קשה יכולים להיות גרועים,זה עניין של טעם)

עצה שלי:

קחו השראה מצלמים שאתם אוהבים,חפשו ביוטיוב אחר בלוגרי צילום ותלמדו קצת טכניקות צילום וקומפוזציה לפני שאתם מתחילים לרנדר את המבט שלכם,

לפעמים זה לוקח שעות לרנדר מבט וכל כך חבל לגלות בסוף שהזוית,הקומפוזיציה או התאורה לא מפארים את הפרויקט.

תשקיעו בזה קצת זמן,זה לגמרי שווה את זה!

11.מחיר הדמיה אדריכלית

אז אני ואתם יודעים כמה דם ויזע נשפכים במלאכת העבודה על הדמיה אדריכלית,

כמה שעות של בנייה,של תיקונים,של פיתוח שטח ומחשבה יצירתית סביב השעון בכדי לעמוד בדד -ליין.

אז תיהיו פיירים,האם אתם בליגה של הגדולים?

בעבר הייתי נוהג לתמחר את העבודה שלי לפי כמות השעות שהייתי עובד עליהן,

השוק נע בין 100-150ש”ח  לשעת עבודה,בהסתמך על העובדה שפרויקט לוקח בין 15-40 שעות כאשר אני אומר 40 שעות אני מדבר על פרויקט מורכב.

אם אתם מרגישים שזה מה שנכון עבורכם,אתם מוזמנים לתמחר כך.

הדמיות אדריכליות נעות היום בין 1500-4000 ש”ח עבור הדמית חוץ הכוללת 5 מבטים עם פיתוח שטח ורקע.

תשתדלו תמיד לתת ללקוחות שלכם יותר,

אם זה בחומרים איכותיים יותר, זוויות יותר מיוחדות, או מספר מבטים רב יותר.

אם אתם מרגישים שאתם עדיין לא ברמה של המומחים, אל תטעו אנשים, עדיף בהתחלה לתמחר פרויקטים במעט פחות ,מאשר להפריז במחיר ולא לעמוד בדרישות או בציפיות של הלקוח.

  1.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם!